Wikia

HistorioPedia

Strona główna

Dyskusja0
589stron na
tej wiki
Witaj na HistorioPedii!

wolnej encyklopedii, którą każdy może redagować.

Staramy się tu zebrać jak najwięcej informacji o historii, a ty możesz w tym pomóc! Możesz dodać brakujący artykuł czy też poprawić istniejący. Możesz także dodać grafikę artykułom, które jej nie mają.

Prehistoria
Starożytność
Średniowiecze
Nowożytność Czasy najnowsze Regulamin
Obecnie zajmujemy

18px-Green_Arrow_Up.svg.png75.
miejsce w rankingu polskich Wiki

Wzorowe artykuły
Bolesław chrobry 1.jpg

Bolesław Chrobry

Bolesław I Chrobry — wieloletni książę Polski oraz pierwszy król Polski, drugi historyczny władca Polski, jeden z najważniejszych władców w całej historii kraju. Żył w latach 966/967 do 1025 roku.
Bitwa pod cedynią 1.jpg

Bitwa pod Cedynią

Bitwa pod Cedynią — bitwa stoczona przez siły Mieszka I oraz wojska margrabiego Hodona 24 czerwca 972 roku. Została zwyciężona przez Mieszka.Bitwa została stoczona pod Cedynią, mieście przy granicy Cesarstwa. Najeźdźcą był Hodo, margrabia Marchii Łużyckiej. Wyprawa ta nie miała poparcia cesarza, Hodo wystąpił samowolnie.
Mieszko II.jpg

Mieszko II Lambert

Mieszko II Lambert (990 - 1034) — król Polski w latach 1025 - 1031 oraz książę Polski w latach 1032 - 1034. Mieszko II był synem Bolesława I Chrobrego oraz Emnildy. Był pechowym władcą: chociaż niewątpliwie utalentowany i wojowniczy jak jego ojciec padł ofiarą jednoczesnego ataku niemiecko-ruskiego. Był to pierwszy atak na Polskę ze wschodu i zachodu. Drugi taki wydarzył się w 1939 roku.
Cel
Naszym obecnym celem jest osiągnięcie 700 artykułów. Brakuje nam już tylko 111!
0
700
Współpraca

175px-Wiki-wordmark.png

AC/DC Wiki

175px-Wiki-wordmark.png

175px-Wiki-wordmark.png

175px-Wiki-wordmark.png

175px-Wiki-wordmark.png

175px-Wiki-wordmark.png

Statystyki

Aktualnie na HistorioPedii mamy 5492 stron, z czego 589 to artykuły. W naszych zasobach znajduje się 1487 plików. W ostatnim czasie edytowali tutaj 30 użytkownicy i dokonali oni łącznie 12 951 edycji.

Ciekawostki
  • Turcja była jedynym krajem, który nie uznał rozbiorów Polski.
  • Niektóre źródła podają, że w czasie II wojny światowej zginęło ponad 75 milionów ludzi.
Społeczność

Aktywność na Forum

Więcej od Wikii

Losowa wiki